1.viikon tulos -3 kg ja eka tavoite saavutettu!

Jee! Eka tavoite alitettu ja reilusti, 89,5 kg!

Minulla oli ekana tavoitteena alittaa 90 kg ja se meni reilusti rikki 11.4.2019, kun vaaka näytti aamulla 89,5 kg! Seuraava tavoite on alittaa 88 kg. Se on tämän kirjoitushetkellä enää kilon päässä.

Säännöllisyys, säännöllisyys

Valmistelen seuraavan päivän joka ilta ja täytän kaksi 1,5 l vesipulloa. Syön ja juon aina samaan aikaan (tunnin heitolla) ja olen sen kokenut hyväksi tavaksi. Voin täysin 100 prosenttisella varmuudella sanoa, että ainakaan nesteen juomisesta ei mikään jää kiinni tai pää kipeydy tai huimaa tms. Kun olen pitänyt huolta tästä säännöllisyydestä, niin pää ei ole ollut kertaakaan kipeä eikä ole huimannut. Uskon vahvasti, että aiemmin ne johtuivat juuri siitä, että nestemäärä ei pysynyt aina samana. Toisinaan se oli kolme litraa ja toisinaan saattoi olla kaksi tai jopa sen alle.

Eka viikko

Ekalla viikolla kaksi ekaa päivää oli yllättävän helppoja. Yllättyin siitä, että mulle ei tullutkaan niin valtavaa nälkää kuin odotin. Veikkaan, että siihenkin vaikutti vesimäärän ja kuuden aterian tasaisuus, tarpeeksi lyhyin välein nautittuna. Toisinaan juon 0,3 litraa vichyä ja Cambridgen mehua pari lasillista, mutta nekin juon tuon kolmen vesilitran lisäksi. 

Viidentenä päivänä oli kamala väsymys, mutta se johtui siitä, että alla oli huonosti nukuttu ja lyhyen yöunen sisältävä yö. Painokaan ei sinä yönä mennyt paljoa alaspäin. Sen jälkeen olen pitänyt myös siitä huolen, että olen nukkumassa viimeistään klo 23.00. Joka aamu käyn myös vaa´alla. Mulla on kotona Garminin langaton vaaka ja kädessä kulkee mukana Garmin Vivoactive 3 älykello. Niistä molemmista siirtyy monia eri tietoja Garmin Connect-tililleni, josta niitä voin seurata. 

Eka viikko päättyi -3 kiloon.  Olen lukuun hyvin tyytyväinen, koska jokainen alaspäin menevä gramma on aina kotiinpäin. 

Kun paino ei laske, niin se menee senteistä!

1+ tasolle 10.4.2019

Viime keskiviikosta lukien olen saanut lisätä marjat ruokavaliooni. Niinpä ajattelin antaa uuden mahdollisuuden puurolle, jota en ole edelliskerroilla saanut alas. En silloin lisännyt niihin marjoja lainkaan. Se johtui siitä, että silloin marjat tulivat vasta kakkostasolla ja liha sekä kmarja määrät ja se osoittautui niin oikeaksi ratkaisuksi. On ihana aloittaa ja päättää päivä puurolla.
asvikset tulivat jo 1+ tasolla. Nyt kun minulla on alla neljä Cambridge-kertaa tuolla vanhalla  tavalla, niin tämä vaihto oli ehdottomasti erittäin hyödyllinen muutos. Kasvisten ja proteiinien jälkeen marjojen lisääminen tuntui jotenkin mitättömältä muutokselta, että en sitä edes yrittänyt ottaa käyttöön. Nyt ei edes käynyt mielessä, että en sitä kokeilisi. Ja kuinkas kävikään - siitä tuli sellainen herkkucombo, josta en enää luovu mistään hinnasta. Koska olen pirtelöt puolitellut, niin päätin puolittaa myös puuron ja

Ei ole mitään aikomustakaan keskeyttää, päinvastoin. Nyt todella tiedän, että tulen vihdoin onnistumaan.

Värikoodit käyttöön

Mistä tiedän, että onnistun? No siitä, että heti ekoilla kerroilla päätettiin missä vaiheessa siirryn seuraaville tasoille. Tiedän kesälläkin millä tasolla olen, kun lentokoneemme nousee ilmaan. Tää sopii niin mulle, että olen yksistään tämän asian vuoksi tosi innoissani. Aiemmin en oikein tiennyt miten tulen kaikki tasot läpikäymään, nyt tiedän.
Punainen: 1 ja 1+ tasot
Vihreä: 2 taso
Oranssi: 3 taso
Sininen: 4 taso
Keltainen: 5 taso

Ensi viikolla siirryn 2. tasolle, jossa ruokavalioon voin lisätä kasviksia ja proteiinia. Sitäkin odotan innolla.

Lähetä kommentti

Kommenttisi saa aikaan hymyn! Kiitos siitä!